4 paşi către o viaţă fără stres

freedom_by_artdejohn-d3lgk6c

Ţi s-a întâmplat să te trezeşti într-o zi şi să ţi se „lege” lucrurile într-un mod tainic, ca şi când un regizor genial ar fi pus totul la cale? Desigur. Din păcate, ai trăit şi reversul medaliei. Zile în care parcă totul mergea anapoda, ca şi când un copil răutăcios îşi propusese să-şi bată joc de viaţa ta. Şi tot din păcate, asemenea zile parcă sunt mai frecvente decât cele bune, nu-i aşa? Pentru că nu ai cum să fii calmă în înghesuiala din tramvai sau în trafic, nu ai cum să simţi că respiri aer curat într-un birou din sticlă şi metal, cu lumină de neon şi aer condiţionat. Mănânci pe fugă, vorbeşti zilnic cu orele la telefon şi totul se petrece într-un ritm ameţitor. Fraze gen: „Viaţa e grea”, „Asta e, ce să-i facem”, „Aşa nu se mai poate” – sunt la ordinea zilei. Cuvinte ca: „oboseală” şi „stres” îţi colorează în gri şi maro conversaţiile foarte des. Într-adevăr, „Aşa nu se mai poate”. Trebuie să găseşti soluţii, chiar acum.

1. Depinde de tine. În primul rând, trebuie să înţelegi un adevăr simplu: nimeni nu poate să fie de vină pentru ceea ce tu simţi în fiecare moment. Chiar dacă cineva ţi-a făcut cea mai mare nedreptate, tu eşti cea care alegi ce reacţie să ai. Aşa că, nu-ţi baza starea de linişte interioară şi mulţumirea pe ceva din afara ta, ceva ce nu poţi să controlezi. Nu te gândi: „o să fiu fericită în căsnicie atunci când soţul meu îmi va aduce în fiecare zi o floare”. Hotărăşte-te să fii fericită chiar acum. Dacă nu ai motiv, inventează tu unul. Nu te gândi: „o să fiu liniştită atunci când o să-mi iau maşină”. Cu siguranţă că, atunci când o s-o ai, alte griji vor apărea în loc. Şi ştii de ce? Pentru că noi trăim după „schemele” mentale cu care ne-am obişnuit. Dacă ne-am obişnuit să avem mai mereu gânduri de nemulţumire, acestea se vor adapta la orice situaţie va apărea, chiar şi când aceasta începe bine. Obişnuişte-te să te trezeşti în fiecare dimineaţă zâmbind – fără motiv. Simplul efort de a face gestul, va chema şi circumstanţele favorabile. Încearcă, măcar pentru o zi.

2. O viaţă liniştită pas cu pas.  Ai înţeles că trebuie să îţi înveţi mintea să se orienteze mai mereu pozitiv. Înlocuieşte gândurile negre cu opusul lor. E un efort care merită osteneala. Evită factorii de stres. Dar ca să poţi să faci asta, trebuie mai întâi să descoperi care sunt. În afară de obişnuinţa de a gândi negativ? Ai grijă ce mănânci. Dacă fumezi şi bei multă cafea, deja ai deschis o poartă semnificativă pentru ca stresul să intre în fiinţa ta. Evită alimentele acide, prăjelile, conservele şi grăsimile. Mănâncă multe fructe şi legume proaspete, bea multă apă de izvor. Fă tot posibilul ca, atunci când mănânci, să fii într-un loc frumos şi liniştit, să mesteci în tihnă, să te deconectezi de orice grijă. Ai grijă cum te îmbraci. Evită ţesăturile sintetice, sutienele şi curelele prea strâmte. Îmbracă-te în haine moi şi plăcute la atingere, poartă pantofi comozi. Contează şi culorile. Dacă majoritatea garderobei tale este maro şi gri, nu te mira că te simţi deprimată şi îţi sare ţandăra din orice.

3. Selectează-ţi informaţiile. O singură oră petrecută la ştiri e de ajuns ca să-ţi inoculeze „veninul” stresului pentru cel puţin o zi. Dacă eşti receptivă la toate nenorocirile care se întâmplă în lume, nu e de mirare că simţi că-ţi pierzi speranţa. Faptul că tu suferi şi te stresezi alături de altcineva, nu-l ajută cu nimic. Dacă nu poţi, efectiv, să faci o acţiune care să schimbe lucrurile, atunci măcar gândeşte pozitiv. Asta o să te ajute pe tine, în primul rând, şi pe cei din jurul tău mai mult decât dacă te-ai chinui de mila cuiva. Aşa că, dacă nu reuşeşti să-ţi pătrezi calmul la televizor, mai bine citeşte ştirile care te interesează pe internet, iar în rest citeşte o carte din care să înveţi ceva nou sau… uită-te la o comedie.

4. Fă în fiecare zi o bucurie cuiva. Numai una. Nu e nevoie de multă perspicacitate ca să-ţi dai seama de ce anume are nevoie fiecare om. Pentru unii, e foarte uşor. Poate tu nu trebuie decât să zâmbeşti încurajator într-un moment-cheie pentru cineva. Sau să dai un telefon, sau să faci un drum cu maşina. Cuvântul „mulţumesc” pe care cineva ţi-l adresează cu sinceritate este ca un balsam care alungă orice stres.

0 thoughts on “4 paşi către o viaţă fără stres

  1. Buna ziua!
    Frumos articol, asemenea celorlalte 🙂 , insa indraznesc sa intreb … de cat exercitiu este nevoie pentru a reusi sa te detasezi in asa mod incat sa nu te atinga nimic negativ? Chiar imi doresc sa ajung la stadiul de autocunoastere care sa-mi permita detasarea de stres. Si o intrebare oarecum legata de articolul dumneavoastra … acum doi ani am suferit un soc emotional puternic, de atunci au inceput sa apara anumite semne fizice care isi pun amprenta asupra sanatatii mele si a starii de bine, mi-am facut un control sumar si, pe langa anemia pe care o port de mai bine de 18 ani, am descoperit valoarea TSH-ului depasita, mai precis 4.53, T3 si T4 sunt in valori normale deocamdata… mi-am facut programare la endocrinolog, dar pornesc cu ideea ca prescriptia de hormoni pe care probabil o voi primi nu-mi este de ajutor 🙂 …. intrebarea (dupa detaliile date) … se poate normaliza, regla valoarea TSH-ului pe alte cai?
    Stiu ca nu e un blog cu tematica medicala!!!
    Multumesc!
    Cristina … o femeie cu mintea debusolata 🙂

    • Draga Cristina,
      de cat exercitiu este nevoie? depinde de fiecare om, si depinde de multi alti factori, dintre care majoritatea ne scapa. Tot ce pot sa spun este ca, daca chiar intelegi ca stresul e ceva de care te poti dispensa si chiar vrei asta, nimic nu-ti poate sta in cale. Si eu, ca orice femeie, sunt incoltita de furtuni emotionale. Uneori reusesc sa le inving, alteori ma gasesc, dupa ce trece furtuna, gandindu-ma ca as fi dorit sa actionez altfel… Atunci cand reusesc, este un efort de vointa. Plus intelegerea ca, pana la urma, chiar e mai bine fara stres. Mai ajuta si atitudinea de a cauta solutii in loc de a ma focaliza pe suparare. In ceea ce priveste valoarea TSH-ului, sfatul meu este sa consulti un medic cu competente de medicina naturista, sa-ti dea o reteta cu plante. Plantele au avantajul ca actioneaza mai mult decat doar la nivel fizic. Cred si sper ca se poate. Multumesc pentru comentariu, succes! 🙂

  2. Pingback: 4 paşi către o viaţă fără stres | ASTRODEVA

Lasă un răspuns