Recunostinţa, secretul abundenţei

girl-silhouette-in-the-sunset-light-girl-hd-wallpaper-1920x1200-7922

O virtute mult lăudată de religie cucereşte mediile academice. Mai mult decât atât, ea îţi aduce prosperitatea mult visată

Psihologul Robert Emmons, de la Universitatea din California, a condus un studiu ce a scos în evidenţă faptul că recunoştinţa aduce beneficii atât pentru sănătate cât şi pentru starea psihică a pacienţilor săi. El a urmărit trei grupuri: unul, format din oameni sănătoşi, trebuia să noteze în fiecare zi cinci motive pentru care se simt recunoscători; al doilea, avea de făcut acelaşi lucru, dar era compus din oameni bolnavi, iar al treilea trebuia să scrie în fiecare zi cinci motive de nemulţumire.

„Mulţumesc” este un cuvânt magic

Membrii grupurilor celor care şi-au exprimat recunoştinţa au devenit mult mai entuziaşti, iar cei care aveau dureri chiar au observat ameliorări semnificative. Cei din grupul nemulţumiţilor, dimpotrivă, au rămas astfel iar starea lor, atât psihologică cât şi fizică, s-a înrăutăţit. Faptul de a dărui în mod necondiţionat ajutorul celorlalţi, şi a primi apoi recunoştinţa lor, are de asemenea efecte excepţionale. Pentru că nimic nu se compară cu privirea unui om pe care îl ajuţi, când îţi spune un sincer: „Mulţumesc”. În acest caz, psihologii au raportat creşterea încrederii în sine şi ameliorarea semnificativă a depresiei.

Cine are, i se va mai da

Recunoştinţa este ca un magnet care cheamă starea de abundenţă. Cu cât eşti mai mulţumit cu ceea ce ai, şi chiar găseşti motive pentru a te bucura sincer de viaţa ta, cu atât lucrurile bune vor veni către tine în mod magic. De fapt, nu e vorba de magie, ci de o lege simplă, descoperită de oamenii de ştiinţă, care se aplică la orice nivel. Spusă în termeni simpli, ea sună cam aşa: „Cine se aseamănă, se adună”. Nemulţumiţii vor chema către ei tot mai multe motive de nemulţumire, în timp ce recunoscătorii vor primi mereu şi mereu alte motive de mulţumire. Şi tu poţi verifica personal această lege simplă, chiar de acum!

Exerciţiu simplu de trezire a recunoştinţei

Cumpără un carneţel care îţi trezeşte cheful de scris, şi numerotează 21 de file – câte una pentru fiecare zi a următoarelor trei săptămâni. Notează în fiecare seară o listă cu cinci motive pentru care te-ai simţit recunoscătoare în ziua respectivă. Dacă în primele zile îţi va fi greu, vei vedea că în ultimele zile nu vei mai avea loc pe pagini. Dacă observi că viaţa ta începe să se schimbe în bine, continuă exerciţiul. Dacă nu, de asemenea. Până la urmă, el va da roadele mult aşteptate.

Articol publicat în revista Sănătatea de azi.

Lasă un răspuns